Rechtstreeks van de
Vera-website geciteerd:
Quote:
Herder // Rococo
* Date:Saturday, March 5, 2011
* Doors open: 23:00 till: 04:00
* Start: 23:30
* Price: Gratis (wel maandkaart €1)
* Genre: Doom, Stoner
* File under: Weedeater
* From: Groningen
Ergens in de vorige Verakrant stond dat je meer “lef” hebt als je Blof in Vera neerzet dan wanneer je het zoveelste gitaarbandje programmeert. Ik neem aan dat dit een spelfout was en “laf” moest zijn. Zeker gezien wat in een interview voor 3voor12 werd gezegd. Een frisse wind en wat vernieuwing zou inderdaad wel eens goed kunnen zijn. Vandaar dat je beter bij downstage kan zijn tegenwoordig. Waar je in de grote zaal met z’n allen lekker gek kan doen op commando zijn het hier nog altijd de bands die bepalen of we gek gaan doen of niet. Dus vragen we daarvoor Herder. Hoe? Ja echt iemand heeft z’n band Herder genoemd. Ik kom zelf niet uit Zwaagwesteinde maar mocht je daar bekend zijn dan zou het kunnen dat je weet waar de naam vandaan komt. Althans, dat is mij verteld. De band bestaat in ieder geval uit mensen waarvan het grootste gedeelte al wel eens vaker in de kelder heeft gestaan. Meestal in bands die tot het snellere of zwaardere segment behoren zoals The Hunger en Dr Doom. Herder tapt ook uit dat vaatje en doet dat met goed in het gehoor liggende sludge. Dat zeg ik niet alleen omdat dit een promotiestukje is maar ook omdat ik nogal picky ben in mijn sludge en stoner. Naar mijn smaak zijn dergelijke bands al heel snel bezig met simpelweg kopieren. Ok, het genre draait vooral op de riff maar die moet je wel beheersen. Herder doet dat. Langzame ellende. Goed dus. Als het goed is presenteren ze een EP vanavond en zal dit tevens hun eerste optreden zijn, De opnames luisterend was ik nog wel benieuwd hoe ze dat geluid met 1 gitarist gingen doen maar ik ving al op dat ze versterking krijgen van iemand van Feast, die hier onlangs van dezelfde soort misere lieten horen. Wees dus voorbereid om van je sokken geblazen te worden. Al worden we eerst nog even warm gemaakt met de lokale dames van Rococo. Huh? Ja, ik snapte het ook niet maar waarschijnlijk heeft het iets te maken met het feit dat het dames zijn en de bemanning van Herder mannelijk. Anyway, wat popmuziek om ons in de mood te krijgen en dan hakken. Wordt leuk. - mrk