Dutch Grindcore Forum

Grind 't niet, dan crust 't wel!
It is currently Thu Apr 02, 2026 4:16 am

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 26, 2009 11:20 pm 

-Wegenbelasting vervalt
-Provincie introduceert nieuwe belasting (per inwoner en niet per auto)
-BPM word afgebouwd
-CO2 tax word geintrodiceerd
-kmprijs start bij 3 cent word na twee jaar opgehoogd naar 6,7 (dit is ex LPG, Diesel en spitsheffingen en de km prijzen zijn gemiddelde prijzen een gemiddelde Sedan gaat al 12 cent per kilometer betalen)
-GPS kastje in de auto meet waar je heb gereden, dit is uit te lezen door recherche en AIVD als er vermoeden is dat de staatsveiligheid in het geding is
-Hoge boetes en gevangenisstraf als je kasje niet werkt (al dan niet bewust)
-Bezwaarmogelijkheden over de factuur is bijna onmogelijk en jij dient het bewijs te leveren dat er iets niet zou kloppen
-De minister zegt dat bijna 60% van de burger goedkoper uit zal zijn, maar de eerste politici die de waarheid spreekt moet nog geboren worden.

Als het eenmaal geïntroduceerd is kan en zal de overheid de prijzen per kilometer jaarlijks blijven indexeren aan de inflatie.

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 12:01 am 

Klinkt als dat degene die het meeste rijdt het meeste betaald. Ben ik eigenlijk voor.

Dat precieser gemeten kan worden hoeveel iemand waar gereden heeft (incl reserche en AIVD) zie ik niet echt als een probleem. Heb niks te verbergen en ben al zeker niet staatsgevaarlijk.
Wel lullig voor al die lui die hun baas verneuken door veel prive te rijden met zakelijke kms.

De rest is allemaal bestaand leed waar nooit een haan naar kraait of onoplosbaar is.

Maar goed, ik rijd alleen motor en trein naast mijn fiets en die heeft WEER een lekke band. Das pas kut!

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik je linkje niet ga volgen.

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 1:39 am 

ik ook niet.
Punt 1 vind ik de meeste automobilisten die een eigen auto hebben hypocriete zeikerds. En met hypocriete zeikerds heb ik niet zoveel.
Verder vind ik dat de vervuiler wel wat meer mag betalen, dus hop, dikke milieubelasting over alle auto's, ook die electro bullshit. Ov verbeteren, en fors goedkoper maken. Ook internationaal. Laat ze van autorijden maar een hele bewuste keuze maken. En dan wel naar inkomen gemeten he, zodat ook de dikke directeur evenredig betaalt.

Dat kastje hoeft van mij overigens niet, ben niet para, maar wel bewust van de steeds groter wordende staatsinmenging die we willoos toelaten. Daar is de nederlandse burger nogal goed in, als schaap naar de slachtbank huppelen.
Maar verder, ik heb geen auto, en de ov chip kan ik anoniem krijgen en dus na elk gebruik wegdonderen.

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 2:28 am 

Quote:

Dat precieser gemeten kan worden hoeveel iemand waar gereden heeft (incl reserche en AIVD) zie ik niet echt als een probleem. Heb niks te verbergen en ben al zeker niet staatsgevaarlijk.
Ten eerste heb ik wel wat te verbergen, en ten tweede is het onzin dat de overheid gegevens opslaat van onschuldige mensen. Laat ze eerst maar bewijzen dat er wat mis is en daarna pas wat aan opsporing gaan doen. Dalijk komt Geert Wilders aan de macht en dan hebben we ineens allemaal wel wat te verbergen... Als die christenhonden dalijk besluiten dat iedereen die naar die verderfelijke kankerherrie luistert zoals wij verdacht zijn en ons in de gaten gaan houden zijn we goed de sjaak en is het weer eens te laat om er nog wat aan te doen.

CDA wil nu ook het spitstarief afschaffen. Dan heeft die hele shit dus geen enkele zin want kan je net zo goed de heffingen doorberekenen in de bezineprijs. Juist dat je meer ebtaald in de spits was het nut van deze heffing.

Kortom, het dient weer geen enkel doel behalve onschuldige mensen bspioneren en kost alles bij elkaar alleen maar geld. Jammer dat dit alweer het zoveelste project van de christenmaffia in de regering is dat aan deze voorwaarden voldoet...

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 2:33 am 

Quote:
het gaat er niet om of het voor jezelf voor of nadelig is. het gaat er om dat weer eens onder valse voorwendselen iets wordt doorgedrukt waar ze blijkbaar andere doelen mee willen bereiken..
Precies! Ik heb niet eens een auto of rijbewijs maar ik word ook kotsmisselijk van dit soort zaken.

Binnenkort mag je ook je vingerafdrukken laten nemen voor je paspoort, over 5 jaar gewoon chip in je kop zodat de overheid je overal kan volgen en de rekening van alles wat je doet gelijk inhouden van je salaris?

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 10:39 am 

ik ben er vooral op tegen dat wanneer een verkeerde politici aan de macht komt (lees idd geert wilders) dat we een soort hitler 2 kunnen krijgen.
Alleen kunnen nu de gene die wilders uit wil "schakelen" veel makkelijker gevonden worden.

Als toekomstig forensisch/recherchekundige zou ik het als oplos methode mogelijk handig vinden al ben ik van mening dat het best wel onzin is. Misschien worden 2 of 3 mensen per jaar meer bij opgepakt.
Waarom? simpel dat een auto in de buurt is zegt nog niets over de persoon en als het om echte criminaliteit gaat dan heeft deze toch geen kastje in zijn auto liggen. En bewijs daarnaast nog eventjes dat het daadwerkelijk de eigenenaar van de auto was die achter het stuur zat.
en ik denk dat na 1 maand auto dieven een nieuwe manier hebben gevonden om de auto zonder tracking mee te kunnen nemen.

Wederom een bureaucratische handeling die meer gaat kosten voor iedereen dan dat het opleveren gaat gezien het nog wel zo'n 4 jaar duurt eer alles proper werkt en dat alle mensen er zijn om de controle functies in acht te houden.

Tot nu toe heb ik nog geen sterke argumenten gehoord om het niet te doen want ik verwacht niet dat de gemiddeld nederlander minder gaat rijden om dat ze dat gewoon niet gewend zijn. Verder gaat voor iedereen de kosten pot wat omhoog dus ook voor mensen die geen auto hebben gaat het wat meer geld kosten.

www.myspace.com/pxuxsx

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 11:38 am 

Ik vind het nogal voorbarig wat er hier geplaatst wordt, veel paniek zaaierij voornamelijk. Het is nu ook al mogelijk om precies te zien waar iedereen uithangt als men dat wilt. Vrijwel 100% van de Nederlandse bevolking heeft een mobiele telefoon (en houdt deze altijd bij zich). Via dat apparaatje kun je ook al precies zien hoe iemand zich op een bepaalde dag verplaatst heeft. Je 'logt' immers elke keer op een ander punt in. De politie gebruikt deze methode nu al om mensen in verband te kunnen brengen met bepaalde criminaliteit.

Ik ben er wel mee eens dat het voor de rijke bevolking een peuleschil is terwijl het voor de minder koopkrachtige bevolking juist een probleem is om een auto te hebben. Je zou maar op het platte land wonen en (kleine) kinderen hebben, dan kun je bijna niet zonder auto.

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 1:32 pm 

Quote:
Quote:

Ten eerste heb ik wel wat te verbergen, en ten tweede is het onzin dat de overheid gegevens opslaat van onschuldige mensen. Laat ze eerst maar bewijzen dat er wat mis is en daarna pas wat aan opsporing gaan doen. Dalijk komt Geert Wilders aan de macht en dan hebben we ineens allemaal wel wat te verbergen... Als die christenhonden dalijk besluiten dat iedereen die naar die verderfelijke kankerherrie luistert zoals wij verdacht zijn en ons in de gaten gaan houden zijn we goed de sjaak en is het weer eens te laat om er nog wat aan te doen.

CDA wil nu ook het spitstarief afschaffen. Dan heeft die hele shit dus geen enkele zin want kan je net zo goed de heffingen doorberekenen in de bezineprijs. Juist dat je meer ebtaald in de spits was het nut van deze heffing.

Kortom, het dient weer geen enkel doel behalve onschuldige mensen bspioneren en kost alles bij elkaar alleen maar geld. Jammer dat dit alweer het zoveelste project van de christenmaffia in de regering is dat aan deze voorwaarden voldoet...
Dus omdat jij iets te verbergen hebt voor de overheid moet ik me zorgen maken? Laat me niet lachen zeg, das jouw leven en niet het mijne.
Er wordt al zoveel van ons geregistreerd dat dit echt geen extra negatieve zoden aan de dijk zet.
Ik denk dat het beter is je te realiseren hoe belachelijk goed we het hebben in dit kutland ipv paranoide te doen over een schijtkastje in een auto.

Wel jammer om te lezen dat je met die wilders hetze meegaat. Zie niet in wat we dan 'meer' te verbergen zouden hebben?

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 1:41 pm 

Kan het eigenlijk niet beter verwoorden Pierewaaiert...

Vraag me trouwens af wat je te verbergen kan hebben als gewone burger :)

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 1:46 pm 

Ik vind het een beetje vreemd dat iedereen maar denkt dat de overheid altijd je beste vriend is en dat ook zal blijven. En ja, als er een club aan de macht komt die er fascistische praktijken op nahoud zoals de PVV, of de gegevens aan bedrijven beschikbaar willen stellen, wat ik partijen als de VVD wel zien doen (of er komen Communisten aan de macht of weet ik veel wat) dan zijn we ineens allemaal de sjaak, want waar Stalin, Hitler en de Stasi alleen maar van konden dromen is dan in Nederland inmiddels al realiteit gemaakt.

En nee, natuurlijk is alleen een kastje in je auto daarvoor niet genoeg. Maar de laatste jaren hebben we het Electronisch Patientendossier, chip en vingerafdrukken in je paspoort, OV-chipkaart, ID-plicht, opslaan van alle internetgevens, en Nederland is het land met veruit de meeste telefoontaps etc etc. De politie en zeker mijn werkgeven hoeven al die dingen helemaal niet te weten van mij.

Daarnaast dragen dit soort zaken bij aan het "bewijs maar dat het niet zo is" model. Als er straks een ernstig misdrijf is gepleegd en jij kan er via één van die gegevens aan gelinkt worden mag JIJ bewijzen dat er daar helemaal niet in de buurt was.

Als er nu ook nog een goede reden was voor het rekeningrijden, dan kon je er nog een voordeel in zien, maar als het spitstarief wordt afgeschaft is er werkelijk geen enkele reden meer om VOOR het rekeningrijden te zijn...

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 1:55 pm 

Het zijn allemaal luxe problemen. We hebben het vet goed hier en moeten niet zeiken. Zoals er al werd gezegd, aan de hand van je mobiel weten ze ook waar je bent. Stoppen doe je het allemaal niet want die politicie van ons doen toch wel wat ze willen en anders is er wel een andere wereld grootmacht die verteld wat de politiek hier moet doen

allemaal kansloos x3

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 2:06 pm 

Wat een absurde vergelijkingen zeg.

Lijkt me een hel om met die angst te moeten leven. Ga zo daar maar de vruchten van plukken en een cdtje van je draaien.

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 7:37 pm 

Ze zijn hier in België ook aan het nadenken over zo'n dingen, maar voorlopig is er enkel een kmheffing/tax voor vrachtwagens, die ingaat vanaf 2013.

Eerlijk gezegd ben ik meer voor zoiets als Zwitserland, buitenlanders die hier komen rijden kopen eenmalig een vignet van weet ik veel hoeveel euros (afhankelijk van de duur van de geldigheid van vignet), autochtonen laat je met rust (al vind ik die tax op vrachtwagens best wel kunnen, moeten ze maar meer per schip of per trein vervoeren).
Maar wat jullie te wachten staat vind ik ook niet kunnen. Ik leg gemiddeld 20.000km per jaar af (bands, school/werk, shows, ...) wat betekent dat ik een aardige som mag ophoesten als "werkzoekende" momenteel... Geen idee waar ik het geld vandaan zou moeten halen... en ik geef hobbies niet op omwille van zo'n maatregel.

http://adenofrobbers.blogspot.com

Trade/Want list
http://www.recordnerd.com/lists/Stino

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 27, 2009 7:39 pm 

Quote:
Ik leg gemiddeld 20.000km per jaar af (bands, school/werk, shows, ...) wat betekent dat ik een aardige som mag ophoesten
Ja zo worden die grindcore bandjes helemaal onbetaalbaar. :lol:

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 28, 2009 2:35 pm 

Quote:
Ik vind het nogal voorbarig wat er hier geplaatst wordt, veel paniek zaaierij voornamelijk. Het is nu ook al mogelijk om precies te zien waar iedereen uithangt als men dat wilt. Vrijwel 100% van de Nederlandse bevolking heeft een mobiele telefoon (en houdt deze altijd bij zich). Via dat apparaatje kun je ook al precies zien hoe iemand zich op een bepaalde dag verplaatst heeft. Je 'logt' immers elke keer op een ander punt in. De politie gebruikt deze methode nu al om mensen in verband te kunnen brengen met bepaalde criminaliteit.

Ik ben er wel mee eens dat het voor de rijke bevolking een peuleschil is terwijl het voor de minder koopkrachtige bevolking juist een probleem is om een auto te hebben. Je zou maar op het platte land wonen en (kleine) kinderen hebben, dan kun je bijna niet zonder auto.
Ho ho in Nederland is dit verboden zonder toestemming van 7 instanties.
Dat houd dus in dat je 3 weken formulieren in moet vullen eer je toestemming krijgt. Dit mag alleen toegepast worden als er een duidelijke verdenking van betrokkenheid bij een misdaad is. Verder mogen telecom bedrijven geen exacte locaties vastleggen zolang hier geen authoresatie voor is, dwz dat als ik in Tilburg ben het telecombedrijf vast kan leggen dat ik op het station sta maar dat niet mag, ze mogen alleen vastleggen dat ik in of om Tilburg ben. Verder zolang je geen abonnement hebt kan je ook niet achterhaald worden op naam gezien het feit dat wanneer iemand beltegoed koopt en dit opwadeerd de betaling niet in verband mag worden gebracht met de gebruiker van de telefoon wegens wet privacy van betalingsverkeer. Ze mogen het nummer wel bellen. Daar is geen wet tegen.
Net als voor het aftappen van een telefoon moeten er 11 instanties een goedkeuring geven net als het bekijken van internet verkeer (tenzij een computer in beslag is genomen).
Wat dit kastje wilt toepassen is dat je slechts via 2 instanties al het verkeer in de buurt mag uitlezen. Wat ik niet verkeerd vind maar wel onnodig. Dit betekent dat je van directe verdachten ook nog gesprekken moet houden met directe en ver indirecte verdachten wat zal betekenen dat een onderzoek langer duren gaat.
Ik geef dit niet als redegeving dat ik daarom er tegen ben maar ik vind het geen sterk argument dat daardoor de criminaliteit beter aangepakt kan worden.

www.myspace.com/pxuxsx

Post new topic  Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00